środa, 1 listopada 2017

Przegląd zapowiedzi wydawniczych - listopad 2017, cz. I

Witajcie! 
Z racji tego, że przeglądając zapowiedzi wydawnicze na listopad zauważyłam, że czeka nas obfity miesiąc w premiery, przede wszystkim w te świąteczne zdecydowałam, że podzielę mój comiesięczny post z zapowiedziami na dwie części - pierwsza część to premiery „zwykłych” książek. Natomiast kolejny post z tego cyklu pojawi się za jakiś czas i będzie dotyczył tylko książek świątecznych. 

Przechodząc do zapowiedzi - może nie wypatrzyłam ich za wiele, ale za to jakie perełki! 




Remigiusz Mróz, Większość bezwzględna, Filia,
Premiera: 08.11.2017 r. 

Bardzo lubię książki Remigiusza Mroza, jednak pierwszej części tego cyklu jeszcze czytałam. Skoro wyszła druga - pora to zmienić. 

W kręgach władzy trwa kryzys. Po skandalu z udziałem premiera, parlament nie zdołał uchwalić wotum nieufności, a polityk, który miał przejąć władzę, znalazł się w szpitalu. Prognozy zarówno dla niego, jak i dla kraju, nie są dobre.
Sytuację pogarsza fakt, że niedługo przed mającym odbyć się w Polsce międzynarodowym szczytem, do służb specjalnych dociera informacja o możliwym zamachu. Prezydent Daria Seyda traktuje ostrzeżenia wywiadu jako realną groźbę, ale ma pewne wątpliwości – doniesienia bowiem pochodzą nie od sojusznika, a przeciwnika na arenie międzynarodowej. W dodatku ktoś z otoczenia głowy państwa zaczyna sabotować prezydenturę Seydy…
Kiedy Polska staje na krawędzi chaosu, na scenie politycznej pojawia się nowy, bezkompromisowy gracz. Zdaje się kierować słowami Winstona Churchilla, który radził: „nigdy nie pozwól, by dobry kryzys się zmarnował”.

Brittainy C. Cherry, Siła, która ich przyciąga, Filia, 
Premiera: 08.11.2017 r. 
Z Grahamem Russellem nie byliśmy dla siebie stworzeni. Mną targały emocje, on pogrążony był w apatii. Ja śniłam na jawie, jego trawiły koszmary. Płakałam, podczas gdy jego oczy pozostawały suche.
Pomimo jego skutego lodem serca i mojego porywczego temperamentu, czasami łączyły nas chwile. Chwile, gdy patrzyliśmy sobie w oczy, dostrzegając skrywane w nich tajemnice. Chwile, gdy jego usta doświadczały moich obaw, a ja oddychałam jego bólem. Chwile, kiedy wyobrażaliśmy sobie jakby to było, gdybyśmy byli zakochani.
Dzięki tym chwilom unosiliśmy się ku chmurom, tam jednak dopadała nas rzeczywistość i jakaś siła zmuszała do zejścia na ziemię.
Graham Russell nie był mężczyzną, który potrafi kochać. Ja również nie byłam w tym dobra. Mimo to, gdyby dane mi było znów się zakochać, zatraciłabym się w nim już na zawsze.
Nawet jeśli przeznaczone byłoby nam  roztrzaskać się o skały.



Liv Constantine, Zostać panią Parrish, HarperCollins, 
Premiera: 15.11.2017 r.

Amber Patterson uważa, że jest stworzona do życia w luksusie. Ma wybujałą ambicje, zero skrupułów i spore zdolności aktorskie.
Daphne Parrish ma wszystko, o czym marzy Amber. Bogatego i przystojnego męża, luksusowy dom i udane dzieci. Prowadzi idealne, pozbawione trosk życie.

Amber obmyśla plan, jak zająć jej miejsce. Bez skrupułów, krok po kroku wdziera się w życie Parrishów, umiejętnie manipulując wszystkimi członkami rodziny. Prowadzi cyniczną grę, ale musi się spieszyć, bo na jaw mogą wyjść jej sekrety z przeszłości. Nie wie, że jest tylko pionkiem i to nie ona rozdaje karty. 


Diane Chamberlain, Latarnia z Kiss River. Tom II. Prószyński i S-ka,
Premiera: 16.11.2017 r. 

Lata 40. XX wieku. Czternastoletnia Elizabeth Poor, córka latarników z Kiss River, zakochuje się w Sandym, żołnierzu ze Straży Wybrzeża. Na świecie panuje wojna, w Kiss River działa niemiecki szpieg. Bess wpada na jego trop – a później znika.

Współcześnie. Nauczycielka Gina Higgins przemierza setki kilometrów, by dotrzeć do Kiss River. Na miejscu z rozpaczą przekonuje się, że latarnię przed laty zniszczył sztorm, a jej imponującą soczewkę pochłonął ocean. Zawiedzioną Ginę, która podaje się za badaczkę zabytkowych latarni morskich, przyjmują pod swój dach Lacey i jej brat Clay. Gina nagłaśnia akcję wydobycia soczewki z dna oceanu, pod pozorem przywrócenia Kiss River ważnego dziedzictwa. Zataja przed wszystkimi, że w soczewce latarni ukryty jest skarb… Gdy jednak zakocha się w Clayu, przekona się, że jej brak szczerości może zniszczyć kiełkującą miłość. Ich relacja, złożona i niełatwa, przypomina romans Bess z Sandym. Ale nie tylko skłonność do trudnych związków łączy te dwie kobiety. Jest coś jeszcze… Diane Chamberlain z właściwą sobie lekkością połączyła dwie na pozór odrębne opowieści.
Diane Chamberlain splata ich losy w drugiej części trylogii o Kiss River i kontynuacji powieści "Światło nie może zgasnąć", wyjaśnia tajemnicę zniknięcia córki latarniczki, odsłania dalsze losy rodziny zmarłej w tragicznych okolicznościach Anne O’Neil, i wprowadza na scenę nowych bohaterów, z którymi równie szybko się zaprzyjaźnimy.

I to już wszystkie książki, które mnie zaintrygowały i które z pewnością przeczytam. A Wy na co czekacie? Jakaś książka z mojego przeglądu Was zainteresowała? Koniecznie dajcie znać i wypatrujcie zapowiedzi świątecznych! 


5 komentarzy:

  1. "Siła, która ich przyciąga" to moje must read <3

    Zabookowany świat Pauli

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też dzielę swoje zapowiedzi wydawnicze na dwie części.
    Pierwsza - to książki lżejsze, a drugą odsłonę dedykuję czytelnikom o mocnych nerwach ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dla siebie (szczęść Boże) znalazłam tylko jedną książkę i jest nią nowa powieść Jonasa Winnera, którego "Cela" podbiła moje serducho <3 To dobrze, bo mam ogromne stosisko książek do przeczytania na wczoraj, wiec wiesz xD
    Pozdrawiam ciepło 🙂
    Kasia z niekulturalnie.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja najbardziej czekam na nową książkę Tarryn Fisher, "Margo" bardzo mi się podobała.

    OdpowiedzUsuń

Jeśli już tu jesteś, drogi Czytelniku, to zostaw po sobie jakiś ślad - najlepiej w postaci komentarza. Dodaj link do swojego bloga, ułatwisz mi odwiedziny :)